مردم مذهبی وحسینی شهرتازه کند همچنان درانتظار امام جمعه به این شهرهستند.

 پایگاه خبری تحلیلی ارس مغان،بروزترین خبرشهرتازه کند-پارس آباد

<-CategoryName->مردم مذهبی وحسینی شهرتازه کند همچنان درانتظار امام جمعه به این شهرهستند.

به گزارش پایگاه خبری ارس مغان،برپایی نمازجمعه به عنوان یکی از نمادهای سیاسی اسلام از دغدغه های اصلی حضرت امام پس از پیروزی انقلاب بود. از این رو امام، مرحوم آیت ا.. طالقانی را در همان نخستین سال پیروزی انقلاب به امامت جمعه تهران منصوب فرمودند.

امام(ره) همچنین در پیامی به ‏مناسبت عید فطر سال 1358 شمسی و با فاصله اندکی از برگزاری نخستین نمازجمعه تهران بار دیگر بر بعد سیاسی نمازجمعه تاکید کردند:

اسلام دین سیاست است، دینیست که در احکام آن سیاست ‏به وضوح دیده می‏شود و در هر هفته یک اجتماع بزرگ از مسلمانان در یک محل نماز جمعه را در دو خطبه برپا مي كنند که در آن خطبه سياسي بايد مسائل سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی روز و نيازهاي كشور و منطقه طرح شود تا مردم بر این مسائل مطلع شوند.

امام همچنین در بخش دیگری فرمودند: نماز جمعه یکی از بزرگ‏ترین پدیده‏ های اسلامی و یکی از مهم‏ترین ره آوردهای انقلاب اسلامی ماست اگر انقلاب اسلامی جز این نماز جمعه به ما چیز دیگری نداده بود برای ملت ما و مسلمین‏ کافی بود.

تاکید امام بر بعد سیاسی نمازجمعه و ضرورت برگزاری شکوهمند آن حتی در وصیتنامه ایشان نیز مشهود است ، آنجا که در آخرین وصیت ها می فرمایند: از نمازجمعه و جماعت که بیانگر سیاسی نماز است هرگز غفلت نکنند ، که این نماز جمعه از بزرگ‌ترین عنایات حق تعالی بر جمهوری اسلامی ایران است.

تمامی این بحث ها از اهمیت بسیار بالای نماز جمعه حکایت دارد به طوریکه خداوند در قرآن یک سوره ای را با نام جمعه برای مردم نازل کردند.

نماز جمعه با این اهمیت به امامت امام جمعه در هر منطقه ای برپا می شود از این رو امام جمعه به عنوان نماینده ولی فقیه حکم ولایت داشته و در هر منطقه ای که انتخاب شد انجام وظیفه می کند.

اما از جمله شهرهايي كه تا به امروز از اين نعمت و فريضه الهي محرم بوده شهر تازه كند از توابع شهرستان پارس آباد بوده است.

با اینکه چهار سال از شهر شدن تازه كند می گذرد هنوز هم این شهر از داشتن امام جمعه محروم بوده و مردم این شهر در اين مدت از نعمت نمازهاي روز جمعه بي نصيب مانده اند.

ضرورت وجود امام جمعه در شهر تازه كند روز به روز بيشتر از گذشته احساس مي شود و مردم اين شهر از شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور خواستار انتصاب امام جمعه متعهد، مقتدر ومردمي هرچه زودتر براي تازه كند شدند.



مردم شهر تازه كند در انتظار امام جمعه

صفرزاده، يکي از شهروندان تازه كند در گفتگو با خبرنگار آران مغان با اشاره به جمعيت بالاي 18 هزار نفري اين شهر مي گويد: حضور امام جمعه با توجه به جمعيت شهر و اهميت برپايي نماز جمعه و تاثير مثبت آن در ارتقاي آگاهي اذهان عمومي نسبت به اوضاع اجتماعي، سياسي و... یک ضرورت است.

وي مي افزايد: مدت هاست از وعده مسئولان درباره برپايي نماز جمعه در اين شهر مي گذرد اما هنوز خبري از معرفي امام جمعه نيست.

اين شهروند تازه كندي ادامه داد: در شرايط فعلي حضور امام جمعه در مناطق مختلف از جمله شهر تازه كند و برگزاري نماز جمعه بيش از هر زمان ديگر لازم به نظر مي رسد.



مسئولان تعلل نکنند

عليزاده يکي از فرهنگيان اين شهر نيز در اين باره مي گويد: اقامه نماز جمعه و بهره مندي از امام جمعه در شهر تازه كند به عنوان مرکز بخش مي تواند گره گشاي بسياري از مشکلات مردم منطقه باشد و بهتر است مسئولان براي به سرانجام رسيدن اين خواسته مردم تعلل نکنند.



امام جمعه حلقه اتصال مردم و مسئولان

كريمي، از ديگر ساکنان اين شهر هم نماز جمعه را مظهر همدلي مردم و نياز جامعه اسلامي برمي شمرد و مي افزايد: در بسياري از شهرها با جمعيتي کمتر از تازه كند نماز جمعه برگزار مي شود در حالي که اين شهر با جمعيت بالاي 18 هزار نفر هنوز امام جمعه ندارد.

وي افزود: امام جمعه حلقه اتصال مردم و مسئولان در هر شهر است و مردم به راحتي و بدون دغدغه مشكلاتشان را با امام جمعه مطرح مي كنند كه متاسفانه شهر تازه كند از اين قاعده مستثني بوده است.

اين شهروند با گلايه از عدم استقرار امام جمعه در شهر تازه كند اضافه كرد: از حجت الاسلام دكتر سيد حسن عاملي نماينده ولي فقيه و امام جمعه اردبيل خواستار استقرار امام جمعه در شهرمان هستيم.

به گزارش آران مغان، مردم اين منطقه با جانفشاني هاي خود و تقديم چندين ايثارگر، جانباز و شهيد وفاداري خود را چه در هنگام جنگ و يا بعد از آن اثبات كرده اند و شايسته است مسئولان و متوليان امر نماز جمعه عنايت ويژه اي به مردم اين منطقه مبذول دارند.

اميدواريم با تهيه اين گزارش شوراي سياست گذاري ائمه جمعه كشور هرچه زودتر خواسته هاي به حق مردم تازه كند را در انتصاب امام جمعه عملي كند.



تازه‌کند یکی از شهرهای استان اردبیل است که در بخش تازه کند شهرستان پارس آباد واقع شده‌است. این شهر در آبان‌ماه ۱۳۸۷ سال با تجمیع روستاهای «تازه‌کند قدیم» و «تازه‌کند جدید» ایجاد شده‌است.




                                                         اخبار شهرستان را اينجا ببينيد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






منبع : http://arasmoghan.lxb.ir/post-6.php
تاریخ انتشار :  دو شنبه 11 آذر 1392برچسب:,ساعت 20:28 | توسط : شهرتازه کند