همزمان با سراسر کشور پانزدهمین تمرين زلزله و ایمنی در پارس آباد برگزار شد

 پایگاه خبری تحلیلی ارس مغان،بروزترین خبرشهرتازه کند-پارس آباد

<-CategoryName->همزمان با سراسر کشور پانزدهمین تمرين زلزله و ایمنی در پارس آباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري ارس مغان، در این تمرین که با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان محلي پارس آباد انجام شد، دانش آموزان با نواخته شدن زنگ زلزله با عملیات اطفای حریق، نجات ، اسکان و انتقال مصدمان فرضی و چگونگی مقابله با زلزله و حوادث احتمالی تمرین كردند.



فرماندار پارس آباد در حاشيه اين مانور با قدرداني از زحمات دستگاههاي اجرايي در برگزاري اين مانور، آمادگي براي مقابله با حوادث و بلايا را مهم برشمرد و گفت: بايد روش هاي مقابله با حوادث به مردم بويژه دانش آموزان آموزش داده شود.



ولي كريمي با اشاره به حادثه خیز بودن ایران، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله را موجب آشنایی دانش آموزان با حوادث طبیعی دانست و اظهار داشت: این گونه تمرینات موجب آمادگی بیشتر دستگاه های امداد رسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.



وی افزود: با توجه به زلزله خیز بودن پارس آباد مغان شهروندان باید همیشه آمادگی کافی برای مقابله با زلزله را داشته باشند و آشنایی با امداد و نجات و مقابله با حوادث طبیعی از واجبات جامعه امروز است.



در ادامه مدير آموزش و پرورش پارس آباد نيز گفت: مانور زلزله و ایمنی در راستای فرهنگ سازی و ارتقای ظرفیت های ایمنی و همچنین کاهش خطرات جانی در زلزله براي دانش آموزان برنامه ریزی شده است.



علي حبيب پور افزود: ارایه آموزش های لازم به دانش آموزان در رابطه با چگونگی پناهگیری در هنگام وقوع زلزله، آمادگی برای انجام واکنش های سریع و آشنایی بیشتر آنان با مباحث امدادی در حوادثی از جمله زلزله برای کاهش خسارات و صدمات ناشی از آن از اهداف برگزاری این مانور است.



وي اضافه كرد: این مانور با همکاری آموزش و پرورش، نیروی انتظامی ، سپاه ، آتش نشانی، اداره گاز ، هلال احمر و اورژانس 115 این شهرستان برگزار شد.



تمرین سراسری زلزله و ایمنی هر سال دهم آذر به صورت نمادین در مدارس پارس آباد برگزار می شود.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






منبع : http://arasmoghan.lxb.ir/post-3.php
تاریخ انتشار :  یک شنبه 10 آذر 1392برچسب:,ساعت 19:52 | توسط : شهرتازه کند